I nessesären


Dessa två prudukter införskaffades igår efter skolan. En foundation och ett puder ifrån Laura Mercier. Under en lång tid har jag rent ut sagt förträngt smik. Man blir så bekväm under sommaren då solen rättar till skavanker och man kan "go all natural" men under hösten då vinterdepressionen sätter sig i huden måste man börja täcka ojämnheterna;) Har tidigare använd MAC:s foundation men den tog slut för ett tag sedan och har då behövt använda mig av nödlösningar.
Färgen på min foundation heter porcelain och är väldigt ljus. Den är bara till för att jämna ut och skapa en slags grund, inte göra mig brunare. Pudret är transparent och mattar ner ansiktet så att all onödig glans försvinner. Är verkligen supernöjd med mina inköp. Satt igår och fick experthjälp på NK:s cosmetik och det kändes riktigt bra!
Funderar nu dock på att köpa lite nya borstar och penslar... de har ju ett bäst före datum de med;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0