Löjliga tvång



Alla har vi något slags onödigt behov. Det kan vara rökning, tvätta händerna varannan minut, applicera en aning för mycket smink och andra liknande "måsten". För min del är det V6. Yes det stämmer det går inte en dag utan att jag tuggar på mitt älskade tuggummi. Självklart har även denna löjliga abstinens konsekvenser. Yes box! Förutom att det smakar förbaskat gott och framförallt uppfriskande, tillför flour till tänderna och skapar en fräsch andedräkt har det en tendens att framkalla hunger. Det stämmer riktigt bra. Jag tuggar alltid efter frukost och fram till lunch så mmagen förbereder sig för mat. Snacka om att lille maggen kurar runt 12-tiden hihi. Det är till och med så att man glömmer av att man har något i munnen. Helt enkelt har jag gått och blivit "hemmablind".

Sedan kan jag även berätta för er att jag måste borsta  tänderna. Detta gäller först och främst på kvällen. Ibland händer det att man somnat ifrån tandborstningen, brukar ofta bli så att jag senare under natten vaknar och kommer på mig själv för att ha slarvat. Vad tror ni jag gör då? Jo jag går och borsta tänderna såklart;) Spelar ingen roll om hon är 2 på natten utan rena ska de vara!
För mig betyder mina tänder väldigt mycket alltså. Försöker att äta så lite godis och liknande som möjligt men framförallt inte sitta och småäta en massa. Fyfy!
Hur är det med er kära läsare? Har ni något exter eller en onödig pryl som ni "inte kan leva med?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0