Spontana skutt!

Jag och Fia!
Jag och sötungen för några dagar sen :)

Vaknade imorse helt utvilad, har haft lite oro i magen senaste två nätterna men nu är det löst som tur var. Började i alla fall morgonen att försova mig, bra där. Hann dock till skolan i tid, pappsen var så snäll och skjutsade mig. På andra lektionen bröt brandlarmet ut (tur att det var soligt och skapligt varmt utomhus). Herre min skapare vad det lät! Känns nästan, men bara nästan, som om man har tinnitus nu... Träffade en gammal vän på bussen, mycket trevligt. Väl hemma mötte jag pappa som flitigt jobbar på med mitt rum. Är så stolt över rummet, längtar tills det är klart då lägger jag upp bilder, LOVAR! Hm... vad ska man hitta på nu, egentligen finns det sysslor som borde göras (läxor) det är ju därför jag just nu inte sitter på någon uteservering och dricker te med någon trevlig person. Solen skiner ju ute men man kan inte koppla bort stressen ifrån skolan, får alltid utnyttja helgerna till mina vänner, är livet fullt av scheman? Planera in vänner, skolan, familjen, shopping, fikor (tror på att nå bästa resultat måste man balansera sin fritid, både ängna tid åt sig själv och att umgås med sina underbara vänner, FÖR DET ÄR NI VERKLIGEN)? Allt tar sin tid och tid finns det aldrig nog av. Älskar känslan när bekymmer är långt ute i tjottahejti och man kan bara strossa runt träffa kompisar hur som helst, inte göra något vettigt alls, ta dagen som den kommer. Mina vänner brukar få ett samtal sådar lite plötsligt, men det är de nog vana med vid det här laget, haha. Lite synd att de inte är lika spontana som jag, men ska nog få dem att släppa loss lite :). Frågan är ju, tar skolan för mycket av tiden? Sedan är ett av de svåraste saker som finns är att studera med någon annan, det går liksom inte, i alla fall jag kommer alltid in på något annat. 
Jag vill inte se tillbaka på mitt liv och känna att jag missat en massa för att högen med läxor ligger och väntar jämt och ständigt. Vad sägs om att ta ledigt några veckor och sticka till Miami, hade ju inte suttit fel. Älskar den amerikanska shoppingen, Miami Beach, varit i Miami och vad mer kan man säga... att det är bäst? Saknar det så otroligt mycket. Någon som är på? Spontana saker får inte så ofta plats på schemat, eller gör de? Nej nu ska jag ringa K, vi har nämligen planerat något riktigt lurigt att göra... mohaha.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0