Brist på plastiga stekspadar i GBG!


Vad gillar ni ringarna jag fått av mamsen?
Den stora runda och den med flera "band" är ifrån Grekland.


Visste verkligen inte vad jag skulle göra! Hade besök av en kompis som sovit över, supermys! Till frukost skulle vi laga pannkakor och det var bara vi hemma förutom brodern som låg och sov. Allt gick bra tills sista pannkakan då jag lät stekspaden ligga på kanten till pannan. Inget smart drag om man har gasspis... Den smälte i alla fall sönder totalt, gick av på mitten under looppet av 2 minuter! Ut på stan bar det av för att hitta en liknande spade. Vi provade et antal butiker men de vi hittade var antingen i metall eller för små och för smala, bajskvallitét alltså. Den jag hade gjort sönder var ju ett av standardverktygen som användes varje dag, klart det skulle vara en bättre spade jag skulle ersätta den med, som tröst. I 3 timmar sprang vi runt men i hela Göteborgs innerstad fanns det inte en enda som dög! På Werner&Werner skulle de ha en stekspade i de mått vi var ute efter, men den var slut... så vi blev tipsade om att det skulle finnas på Frölunda Torg, så vi tog oss dit. Frölunda Torg håller på att bygga om så man hittar ju verkligen ingenting, det gjortde man ju inte innan heller så... haha. När vi irrat runt en stund och kollat på ett antal informationskartor hittade vi till slut butiken! Med vardagliga tur hade den stängt igen och höll på att renoveras... Som tur var fanns Cervera precis i näheten, och trots vi varit inne i den i GBG och inte hittat något kunde man ge den en chans här i alla fall. Och tur var väl det! Där fanns en stekspade i rätt storlek, färg och form ifrån Kitchen Aid (hörs ju på namnet att jag skulle köpa just den, KITCHEN AID, haha). Nu är spaden inslagen som en liten rolig grej och jag hoppas mamma inte kommer bli allt för arg utan skrattar när hon läser brevet jag lämnat tillsammans med paketet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0